Методична скринька
Що таке мобільне навчання (mLearning)?
Мобільне навчання (mLearning) — це форма навчання, яка миттєво доступна за допомогою мобільних пристроїв, таких як смартфони та планшетні комп'ютери. Навчальний контент представлений учням через інтерактивні та соціальні платформи в свій час і зручність.
Основна ідея m-Learning полягає в тому, що учень має можливість отримати доступ до матеріалу практично з будь-якого місця. Це може бути що завгодно, від навчання вдома, в школі, літаку, кафе або в дорозі.
Поняття «мобільні технології» не обмежується різновидами мобільних пристроїв. Цей термін модифікує три основні складові педагогічного процесу: доступ до засобів навчання, форми реалізації навчальної інтеракції і форми подачі навчального матеріалу і завдань. Ці технології забезпечують високу інформативну ємність матеріалу, сприяють стимулюванню пізнавальної активності учнів, забезпечують безперервність навчання. Мобільні технології також забезпечують реалізацію міжпредметних зв’язків і зв’язок навчання з життям. Методичні функції мобільних технологій передбачають:
– розвиток продуктивних (говоріння, письмо) і рецептивних (аудіювання і читання)
видів мовленнєвої діяльності;
– формування мовних навичок мови студентів (граматичних і лексичних);
1. Додаткові ресурси до навчально-методичних комплексів з вивчення іноземної мови, що є їх частиною, узгоджуються з програмою
вивчення іноземної мови і виконуються онлайн
безпосередньо в аудиторії або за її межами.
2. Використання при вивченні іноземної мови мобільних технологій для миттєвої передачі даних – так званих
мессенджерів (Viber, Telegram, WhatsApp тощо).
3. Використання мобільних пристроїв у режимі оффлайн, без
необхідності використання інтернету. Передусім,
мається на увазі активна експлуатація технічних
можливостей саме мобільного пристрою для запису, прослуховування чи перегляду інформації,
зйомки відео або фото у процесі вивчення іноземної мови, зокрема для завдань з аудіювання та
говоріння, а також для самостійної роботи і проектної діяльності.
4. Використанням мережі інтернет в межах теми, що вивчається.
5. Використання спеціальних навчальних програм
(мобільних додатків), інтернет-сервісів, навчальних сайтів, онлайн-словників або енциклопедій
тощо за власною ініціативою учнів, які прагнуть розвитку своїх мовних компетенцій, і безпосередньо не стосується програми вивчення іноземної мови у навчальному закладі.
Принципи мобільного навчання:
- Доступність. Для всіх в будь-який час, з будь-якого місця.
- Вимірність. Оскільки мобільне навчання - це своєрідна суміш
цифрового і фізичного, то важливим його параметром є необхідність і
можливість вимірювання розуміння, засвоєння і презентації знання.
- Хмарні технології. Розміщення даних на віддалених серверах з
можливістю доступу до них у будь-який час – те, що відкриває раніше
недоступні рівні роботи та взаємодії між вчителями та учнями.
- Прозорість. Результат того, що будь-яке наше досягнення за
допомогою постів може стати надбанням громадськості – в фейсбуці, твітері
або інстаграмі.
- Геймифікація. Отримання нових знань стає більш динамічним,
відходить від академічних стандартів і отримує ігрове наповнення.
- Асинхронність. Можливість навчатися не в класі, а де завгодно і коли
завгодно.
- Персоналізація. Той хто навчається сам обирає, що, де і коли буде
вивчити, а викладачі виступають в ролі експертів, які рекомендують,
пояснюють і оцінюють роботу.
- Різноманітність. Плинність ідей і можливостей, постійні зміни і
несподівані виклики.
- Заняття. Важливою складовою залишається координація і контроль
викладачем: перевірка завдань у віддаленому доступі, рекомендація за
допомогою відправленої посилання тощо.
- Комбінування. Поєднання цифрової, фізичної та емоційної взаємодії, в
якій усі складові представлені в рівних пропорціях. - Завжди на зв'язку. Забезпечення постійного доступу до інформації,
пізнавальної рефлексії і взаємозалежної функції через мобільні пристрої.
- Унікальність. Реалізується завдяки взаємодії і персоналізації.
♦ Книги та додатки; (наприклад, LinguaLeo – для вивчення англійської мови, Pex4Fun
від Microsoft Research для вивчення програмування, довідники та словники
Lingvo, Britannicaі. )
♦ Системи відеоконференцзв'язку; (Hanhouts, Skype, Zoom, Meet)
♦ Відеоресурси;
♦ Електронні щоденники, журнали;
♦ Масові відкриті онлайн-курси; (EdEra, Prometheus тощо)
♦ Участь у професійних спільнотах;
♦ Ігри, інтерактивні вправи; (Learningapps, Kahoot, Quizziz, Quizlet тощо)
♦ Електронні уроки, проекти та ресурси для їх створення;
Виходячи з усьго вище сказаного ми бачимо, що більшість видів мобільності можуть бути забезпечені
засобами мобільних інформаційно-комунікаційних технологій, що приводить до визначення нового типу
мобільності – мобільності засобів ІКТ або технологічної мобільності.
У педагогічному досвіді мобільне навчання є технологією з великими можливостями розвитку, в
основі якої є той факт, що майже всі учні мають мобільні телефони та ПК. Збільшення доступності
та повноправне використання комунікації в процесі такого навчання дає змогу краще використати
потенціал учнів та вчителів, індивідуалізує та інтенсифікує процес навчання.
Використання мобільних технологій
на уроках іноземної мови:

















Comments
Post a Comment